Author Topic: Wytse's foto's of the 28-03-2015 workshop batch 1  (Read 2114 times)

wytse

• Newbie
  • *
    • View Profile
Wytse's foto's of the 28-03-2015 workshop batch 1
« on: 08/04/2015, 20:50:45 »
Hoi Hayo, het was een inspirerende workshop en prachtig om zo dicht bij die indrukwekkende vogels te zijn. Er valt nog heel wat te leren, vooral het scherpstellen en de juiste belichting waren een uitdaging. Ik zou het overigens heel leerzaam vinden om bij de foto's de camera instellingen te zien, of is dat het geheim van de smid?? Benieuwd naar je commentaar. Hier de eerste batch:
« Last Edit: 08/04/2015, 20:59:17 by wytse »

wytse

• Newbie
  • *
    • View Profile
Wytse's foto's of the 28-03-2015 workshop batch 2
« Reply #1 on: 08/04/2015, 20:53:50 »
Batch 2

wytse

• Newbie
  • *
    • View Profile
Wytse's foto's of the 28-03-2015 workshop batch 3
« Reply #2 on: 08/04/2015, 20:55:46 »
batch 3

wytse

• Newbie
  • *
    • View Profile
Wytse's foto's of the 28-03-2015 workshop batch 4
« Reply #3 on: 08/04/2015, 20:57:02 »
batch 4

wytse

• Newbie
  • *
    • View Profile
Wytse's foto's of the 28-03-2015 workshop batch 5
« Reply #4 on: 08/04/2015, 20:58:38 »
batch 5

Hayo Baan

• Professional Photographer and Workshop Leader
  • Administrator
  • Sr. Member
  • Professional Photographer and Workshop Leader
    • View Profile
    • Hayo Baan – Photography
Re: Wytse's foto's of the 28-03-2015 workshop batch 1
« Reply #5 on: 09/04/2015, 09:54:32 »
Hi Wyste,

Nice! Erg geslaagde foto's! 8)

Hieronder mijn feedback:
Kerkuil1 – Prachtig, mooie pose en de zachte regen in de achtergrond werkt goed.
Kerkuil2 – Ook prima gelukt. Zou hier hooguit wat meer ruimte onderaan willen hebben (en een beetje meer links kan ook geen kwaad); dan komt de compositie nog mooier uit.
Kerkuil3 – Deze lijkt wat minder scherp op de kop (al zien de vleugels er wel helemaal scherp uit), en ik zie ook wat kleine ruis-artefacten. Waarschijnlijk heb je deze op heel hoge iso geschoten. Voor de compositie zou ik ook hier liever wat meer ruimte aan de onderkant willen zien.
Kerkuil4 – Ook weer een prima shot.
Kerkuil5 – Leuk om 'm zo uit te snijden! Ziet er heel goed uit zo. Zou de onderkant van de uil en zijn kop in de nabewerking hooguit iets oplichten.
Kerkuil6 – Nice! Mooie, stoere, pose!
Chili-arend – Arenden vind ik zelf altijd lastige dieren om portretten van te maken, de compositie is lastig goed te krijgen. De kop vind ik erg goed gelukt, zou denk ik alleen de ruimte links/boven veel minder willen hebben. In de nabewerking zou ik ook de witbalans iets aanpassen, die is nu wat aan de bruine/warme kant.
Torenvalk1 – Mooie, indringende, blik! Ogen zijn netjes scherp, en je ziet hoe klein de scherptediepte op korte afstand is! Rechterkant evt. iets oplichten in de nabewerking.
Torenvalk2 – Prima, misschien de witbalans iets aanpassen (oogt een pietsie aan de warme kant, maar is heel subtiel/persoonlijk denk ik)
Torenvalk3 – Mooi scherp! Iets meer ruimte links/onder zou 'm nog iets beter maken denk ik.
Oehoe1 – Wederom die zachte regen, leuk!
Oehoe2 – Goede vluchtfoto! Heel netjes 8)
Gierzwaluw – Goede actie. Qua compositie zou ik de ruimte links, liever rechts hebben gezien, of heel sterk croppen natuurlijk.
Kalkoengier – Mooie pose! En zoals ik tijdens de workshop al aangaf, heeft de kalkoengier de vervelende eigenschap om een overbelichte kop te krijgen. Niet heel erg, maar mogelijk dat je hier nog wat aan kunt redden in de nabewerking (zeker omdat je ook raw had geschoten).
Konijnuiltje – Altijd leuk, maar zeer moeilijk scherp te krijgen…
Harris's Hawk – Vind ik erg geslaagd! Qua compositie wellicht de arend nog iets meer naar rechts plaatsen, maar dan ben ik echt aan het pietlutten.
Alaska Arend1 – Goed landings-shot. Ik zou nog wat wegcroppen, vooral bovenaan.
Alaska Arend2 – Flight shot :) Ziet er best scherp uit, goed hoor. Iets meer croppen om een nog sterker beeld te krijgen wellicht?
Alaska Arend3 – Prachtig, die blik. Mooie scherpte ook!
Alaska Arend4 – Ook al een lekker indringend beeld!

Samenvattend: WOW! Ik ben echt onder de indruk van de kwaliteit van je beelden. Mag je trots op zijn.

(Ik zal overigens kijken of ik snel nog even de settings aan mijn post kan toevoegen, maar kan je nu al wel vertellen dat ze bijna allemaal op 1/500" en f/5.6 zijn gemaakt)
Hayo Baan – Photography
www.hayobaan.nl