Author Topic: workshop 5-09-2015  (Read 2254 times)

richardgladdines

  • Newbie
  • *
  • Posts: 2
    • View Profile
workshop 5-09-2015
« on: 14/09/2015, 17:52:34 »
Hallo Hayo hier een paar foto's van de workshop
« Last Edit: 14/09/2015, 17:57:53 by richardgladdines »

richardgladdines

  • Newbie
  • *
  • Posts: 2
    • View Profile
workshop 5-09-2015
« Reply #1 on: 14/09/2015, 18:05:58 »
nog een paar

Hayo Baan

  • Professional Photographer and Workshop Leader
  • Administrator
  • Sr. Member
  • *****
  • Posts: 210
  • Professional Photographer and Workshop Leader
    • View Profile
    • Hayo Baan – Photography
Re: workshop 5-09-2015
« Reply #2 on: 15/09/2015, 09:28:14 »
Hallo Richard,

Dank voor het delen van je beelden, zien er heel goed uit! (ik heb je twee posts even samengevoegd; maakt het makkelijker om de feedback te bundelen)

Algemene feedback
Je hebt de beelden lekker groot ingevoegd, dan kan ik goed de details bekijken. Helaas heb we wel een iets te grove jpg compressie toegepast waardoor de kleurnuances verdwijnen en je “banding” krijgt (met name in de gelijkmatig gekleurde delen). Beter is om de beelden dan maar iets kleiner, maar met hogere kwaliteit te maken (30% a 40% is vaak al genoeg!)

Feedback per beeld:
  • Kerkuil – prachtige pose, allen nu (veel) te donker, in de nabewerking gelukkig eenvoudig op te lossen. Qua compositie werkt ie zeker , je zou nog kunnen kijken wat er gebeurt al je de uil meer naar boven en in het midden zet. Of dat het beeld beter of slechter maakt weet ik echter niet zeker.
  • Torenvalk – Da's nou weer eens een ander shot van de achterkant. Werkt zeker! Ziet er mooi scherp uit, maar ook dit beeld is veel te donker.
  • Konijnuiltjes – Prachtig! Jaloers op de pose; heb ik zelf niet kunnen schieten. Hier is de belichting goed! Zou zelf evt. wat minder contrast gebruiken en de schaduwen iets lichter maken.
  • Torenvalk in vlucht – Wow, erg mooi gelukt! Mooie, spannende, pose. Helemaal goed 8)
  • Oehoe – Mooie actie. Iets te donker en ik zou 'm denk ik ook iets warmer maken, verder ook weer goed gelukt zou ik zo zeggen.
  • Chili arend –Nice! Ik vind het zelf altijd lastig om deze vogel “mooi” te portretteren, maar dat is jou zeker gelukt!
  • Konijnuiltje – Net portret. Ietwat aan de donkere kant, en ook deze zou ik wat minder contrast geven om 'm wat minder “zwaar” te laten voelen.
  • Torenvalk in vlucht – Wow, ook weer erg mooi gelukt en een spannende, pose. Nice! 8)

Ik ben zeer onder de indruk van je beelden, ze zien er allemaal prima scherp uit en op wat dingetjes (belichting) na die in de nabewerking eenvoudig zijn op te lossen helemaal goed 8)

Nota bene: mijn feedback is altijd mijn persoonlijke mening, je hoeft het hier helemaal niet mee eens te zijn. Er is eigenlijk geen goed of fout, mooi of lelijk, sterker: ik nodig je juist uit om het niet met me eens te zijn; dat betekent alleen maar dat je een bewuste keuze hebt gemaakt!
Hayo Baan – Photography
www.hayobaan.nl