Author Topic: en nog een paar shots  (Read 2186 times)

Ria

  • Newbie
  • *
  • Posts: 2
    • View Profile
en nog een paar shots
« on: 28/03/2016, 11:02:37 »
 ;)

Hayo Baan

  • Professional Photographer and Workshop Leader
  • Administrator
  • Sr. Member
  • *****
  • Posts: 210
  • Professional Photographer and Workshop Leader
    • View Profile
    • Hayo Baan – Photography
Re: en nog een paar shots
« Reply #1 on: 28/03/2016, 12:17:02 »
Hallo Ria,

Prima werk weer!

1. Torenvalk – heel erg net portret, zou ik zelf blij mee zijn (vreemd genoeg “vergeet” ik dit soort shots altijd te maken). Zou misschien iets croppen (vooral van boven), maar dat is alles. Ook weer heel netjes scherp!
2. Kerkuil – mooi zo met dat tongetje! hooguit jammer dat zijn snavel net niet meer perfect scherp is (zijn oog wel!), maar ja er zitten nu eenmaal de limieten aan de scherptediepte. Misschien in de nabewerking het berkje wegpoetsen zodat ie wat mee “ruimte” krijgt.
3. Sprintend konijnuitlje – knap shot, goed getimed (en hij is echt snel)! Zie nu hooguit wat artefacten van de ruis/verscherping, maar dat is waarschijnlijk nog wel wat weg te poetsen met wat extra nabewerking.
4. Groene specht – da's nou het voordeel van zo'n superzoom; krijg je op die afstand toch nog een redelijk beeld. Natuurlijk niet zo scherp als je overige beelden (die waren echt heel netjes scherp!), maar toch een aardig beeld. Misschien staand croppen?

Ook over deze serie kun je heel tevreden zijn denk ik zo!
Hayo Baan – Photography
www.hayobaan.nl

Aquaman

  • Newbie
  • *
  • Posts: 8
    • View Profile
Re: en nog een paar shots
« Reply #2 on: 28/03/2016, 14:44:11 »
Ook deze zijn weer heel fraai.
Misschien heb je iets aan Nik software. Hiermee kun je onder andere ruis mooi wegwerken en is heel makkelijk in gebruik. Op dit moment is het gratis te downloaded.