Hallo Larissa, dank je wel. Fijn te horen dat je het naar je zin hebt gehad!
(Ik heb je posts even samengevoegd, maar nu staan ze in de verkeerde volgorde)
Egale grijze lucht is altijd wat lastig. Voor de belichting is het prettig want je hebt egaal licht, maar een blauwe lucht als achtergrond is inderdaad meestal prettiger (al kan het, zeker als het een kleurige vogel is, ook juist heel mooi zijn als de achtergrond helemaal wit is).
Gave foto's in ieder geval. Zien er heel netjes en scherp uit. Het is je volgens mij ook helemaal gelukt om ze van goede kwaliteit te houden (gewoon niet al te groot maken, 600 of 800 pixels, de quality slider kan je dan zelfs ruim onder de helft zetten zonder dat je dit echt ziet op het Internet).
Hier nog wat individuele feedback:
1. Laplanduil portret. Grappige blik heeft ie soms hè? Zou 'm misschien nog iets croppen om te zien of dat 'm nog sterker maakt.
2. Kerkuil op paal. Ook een mooie, actieve blik. Deze zou ik zeker wat croppen en rechts boven krapper maken (evt. onderaan nog wat meer ruimte als dat er is).
3. Landende laplanduil. Altijd een lastig shot om goed én scherp te krijgen. Is jou volgens mij goed gelukt. Qua compositie zou ik hier de voorkeur geven aan minder ruimte boven en meer onder (en wellicht nog wat aan de rechterkant).
4. Landend Konijnuiltje. Prachtige timing! Ik vind de takjes op de voorgrond het beeld spannender maken, leuk! Vind 'm een hooguit beetje licht aanvoelen, misschien iets de belichting aanpassen?
5. Portret torenvalk. Nice! Hooguit zou ik 'm iets minder ruimte aan de bovenkant geven, maar wel lekker zo die blauwe lucht

6. Biddende kerkuil. Prima shot!
7. Ohoe. Ik houd er altijd van als een portret iets “actiefs” heeft, dat heeft deze ook. Mooi dus. Zou deze ook wel wat croppen en de Oehoe aan de rechterkant proberen te krijgen, dat maakt het beeld denk ik nog sterker.
Enfin, gave foto's dus! Thanks for sharing