Author Topic: 9-4-2017  (Read 1390 times)

Yvonne

• Newbie
  • *
    • View Profile
9-4-2017
« on: 18/04/2017, 17:26:16 »
een kleine selectie van mij,
tips/tops zijn welkom

gr yvonne

Ik vond het een geweldige ervaring hier aan deel te nemen

Hayo Baan

• Professional Photographer and Workshop Leader
  • Administrator
  • Sr. Member
  • Professional Photographer and Workshop Leader
    • View Profile
    • Hayo Baan – Photography
Re: 9-4-2017
« Reply #1 on: 19/04/2017, 13:56:58 »
Allereerst, WOW! Zeer goed gelukte foto's 8)

Korte feedback per foto:
  • Landende Oehoe: Ziet er netjes scherp uit en ook qua compositie zit het goed. Als ik dan al wat verbeterpunten moet noemen zou voor mij de achtergrond nog wat waziger hebben gemogen (dus nog iets groter diafragma), maar dan loop je wel weer het risico dat de vogel zelf ook niet meer helemaal scherp is. Blijft altijd een afweging. Als er nog wat meer ruimte links is, zou je ook kunnen proberen om 'm anders te croppen en minder rechts over te laten, wellicht dat dat de compositie nog beter maakt.
  • Kalkoengier: Wow, vind ik zelf altijd een van de lastigere vogels om goed te fotograferen; de kop bijt snel uit. Dat is hier niet echt het geval. Nice! Ook hier had iets minder scherptediepte de achtergrond wat waziger kunnen maken (maar zie mijn opmerking bij vorige punt). In de nabewerking misschien nog even de verzadiging (of vibrance) wat verhogen om de kleuren iets meer te laten spreken (houd het wel subtiel).
  • Woestijnbuizerd: Ook al een heel goed gelukte vluchtfoto! Misschien dat hier het dier meer naar links in het frame e.e.a. nog verbeterd, maar ik moet zeggen dat ie zo eigenlijk ook al goed werkt.
  • Alaska zee-arend: Mooi portret van Homer! Vind het halve vlies over zijn oog eigenlijk wel grappig, juist omdat het allemaal zo scherp is, is dat wel een mooi voorbeeld van hoe het oog van een vogel in elkaar zit.
  • Chili arend: Mooie zachte achtergrond (net als bij Homer trouwens). De houding is a-typisch en dat maakt het, wat mij betreft, een goed portret!

Echt prachtige foto's, bedankt voor het delen (voel je vrij om meer moois te posten!)

P.S. Feedback is altijd een  persoonlijke mening, voel je vooral vrij om deze te negeren of om het er niet mee eens te zijn!
Hayo Baan – Photography
www.hayobaan.nl

Yvonne

• Newbie
  • *
    • View Profile
Re: 9-4-2017
« Reply #2 on: 25/04/2017, 07:31:08 »
Dank voor je antwoord, ga er zeker mee aan de slag.
Vond het heel leuk om te doen.
Zal binnenkort nog wat foto's plaatsen. En met je tips ga ik zeker wat doen.
(y) 

Yvonne