Author Topic: Workshop 08-10-2017 - Foto's Marcel  (Read 2841 times)

Marcel

  • Newbie
  • *
  • Posts: 2
    • View Profile
Workshop 08-10-2017 - Foto's Marcel
« on: 22/10/2017, 13:14:42 »
Weer genoten van een geweldige dag. Nog steeds bezig met het uitzoeken van de vele foto's die ik deze dag gemaakt heeft. Bij deze een eerste selectie. Speciale dank aan Carel voor het creeëren van deze geweldige fotomomenten.
« Last Edit: 22/10/2017, 13:23:28 by Marcel »

Hayo Baan

  • Professional Photographer and Workshop Leader
  • Administrator
  • Sr. Member
  • *****
  • Posts: 210
  • Professional Photographer and Workshop Leader
    • View Profile
    • Hayo Baan – Photography
Re: Workshop 08-10-2017 - Foto's Marcel
« Reply #1 on: 23/10/2017, 21:54:06 »
Hallo Marcel,

Oh wow! Dat zijn echt hele coole platen! 8)
Ze zijn eigenlijk allemaal heel goed, maar ik zal proberen toch wat feedback te geven.

Landende Oehoe: Prachtige houding, goed moment! Misschien een tikje warmer maken qua witbalans (echt heel weinig, als het al moet) en als we echt gaan zeuren misschien nog even het rechteroog wat oplichten (subtiel!).

Konijnuiltje in de regen: Mooi die regen, geeft een mooie sfeer. Qua witbalans misschien een beetje te koel/magenta-achtig, en wellicht kan je nog wat van de bovenkant afcroppen, dan wordt de compositie denk ik mooier.

Kerkuiltjes: Gewoon erg leuk! Grappig dat ze allemaal een ander kant op kijken (ik zat juist te proberen om ze allemaal dezelfde kant op te krijgen, maar dit is minstens zo leuk). Mag misschien een tikkie warmer en lichter, maar dat is alles.

Muis: :)

Landende Oehoe II: Ook leuk, maar de eerste is beter denk ik (wederom een tikkie aan de koele kant)

Alaska Zee Arend: Hele goede vlucht foto. Knap gedaan! Mag iets lichter denk ik en als je het ziet zitten zou ik de paal wegretoucheren (en evt. de tak ernaast, maar dat wordt lastiger denk ik).

Zoals altijd: mijn feedback is mijn persoonlijke mening: voel je vrij (aangemoedigd) om je er niets van aan te trekken :)

P.S. Zelf moet ik nog beginnen met uitzoeken, hetgeen nog extra lastig wordt omdat ik afgelopen week in Beieren weer een heleboel foto's heb gemaakt: er waren twee jongen lynxen...
Hayo Baan – Photography
www.hayobaan.nl

Marcel

  • Newbie
  • *
  • Posts: 2
    • View Profile
Re: Workshop 08-10-2017 - Foto's Marcel
« Reply #2 on: 24/10/2017, 19:09:40 »
Hallo Hayo,

Dank voor je feedback. Ik zal er eens mee aan de slag gaan, ben benieuwd naar het resultaat van je suggesties  :)

Van de 4 kerkuitltjes heb ik best veel foto's...maar ook geen enkele waar ze allemaal dezelfde kant opkijken (wel 1 waar ze allemaal naar beneden kijken).
Gaaf dat er jonge lynxen waren, dat zal vast geweldige foto's op hebben geleverd.

Zodra de aanpassingen er zijn zal ik ze opnieuw posten ;)