Author Topic: Foto's Bianca Bovendeerdt 7 april 2019  (Read 2789 times)

Hayo Baan

• Professional Photographer and Workshop Leader
  • Administrator
  • Sr. Member
    • View Profile
    • Hayo Baan – Photography
Foto's Bianca Bovendeerdt 7 april 2019
« on: 15/04/2019, 20:26:38 »
Bianca Bovendeerdt heeft me gevraagd om een aantal van haar foto's hier te posten. Bij deze!
« Last Edit: 15/04/2019, 21:25:08 by Hayo Baan »
Hayo Baan – Photography
www.hayobaan.nl

Hayo Baan

• Administrator
  • Sr. Member
    • View Profile
    • Hayo Baan – Photography
Re: Foto's Bianca Bovendeerdt 7 april 2019
« Reply #1 on: 15/04/2019, 21:19:52 »
De foto's van Bianca zijn eigenlijk allemaal onbewerkt en komen direct zo uit de camera! Voor de meeste foto's geldt dan ook dat ze met een beetje nabewerking (o.a. witbalans, belichting, verzadiging, croppen) nog een stuk beter zullen worden!

Hieronder mijn feedback (gezien het grote aantal foto's zal ik niet elke foto van feedback voorzien).

• 0864: Alaska Zeearend Homer aan de wandel. Leuke foto, goede houding. Ik zou hooguit iets meer ruimte aan de bovenkant gehad willen hebben.
  • 0900…0923: 4x Woestijnbuizerd. Helaas niet perfect scherp, maar deze vogel is dan ook niet de makkelijkste om in vlucht te fotograren. Ik zou met name de 1e twee nog wat croppen.
  • 1213…1337: 6x Kerkuil. Netjes! Ik vind de laatste het leukst, ik heb er zelf nog geen waarbij ie met een muis vliegt. Nice! Met de juiste crop worden ze nog beter. Daarnaast zijn ze een tikje overbelicht (wat te verwachten viel), maar dat kun je in de nabewerking waarschijnlijk nog wel corrigeren.
  • 1359: Ooievaar. Goed vluchtshot. Hoef je weinig aan te doen anders dan een klein beetje croppen.
  • 1431: Kwakken/ Jammer dat beide vogels niet helemaal scherp zijn (in het beste geval had je er waarschijnlijk toch maar één scherp kunnen krijgen), maar zeker een leuke actiefototo!
  • 1476…1601: 6x Konijnuitljes. Jammer dat de eerste echt zwaar overbelicht zijn geraakt, ben bang dat je die ook niet helemaal meer kunt redden in de nabewerking. De eerste is een hele gekke houding; je moet echt goed kijken voordat je doorhebt wat je ziet! De een na laatste (1590) vind ik echt fantastisch, super pose en ook perfect scherp (ook op 100%!). Deze zou ik zelf gemaakt willen hebben, dan zou ie zo mijn portfolio in zijn gegaan 8)
  • 1664…1678: 4x Grijze Wouw. De eerste twee zijn overbelicht, daarbij vind ik de tweede een beetje saai. De twee laatste zijn stukken beter en goed scherp.
  • 1719…1789: 7x Oehoe. Haha die tweede (1725) is gek. Alsof ie zo in de foto is geplakt. Verder best netjes. NB: de auto correct die je bij 1732A en 1738A vertelde te hebben toegepast heeft een deel verbeterd (verzadiging en kleur met name), maar heeft wel iets te veel contrast toegevoegd; met name het zwart mist nu details.
  • 1826…1909: 8x Alaska Zeearend. Wow, je vluchtfoto's en dan met name 1874 en 1882 zijn heel netjes in focus. Chapeau 8)
  • 1983: Woestijnbuizerd. Helaas, net als bij je eerdere serie is deze niet niet scherp genoeg, maar dit was dan ook een van de lastigere vogels in vlucht.

Samenvattend toch zeker een aantal heel nette foto's. Ze kunnen echter allemaal wel wat nabewerking gebruiken (maar dat is normaal; ook vroeger werden foto's “ontwikkeld”). Je had Lightroom, ga daar dus zeker mee aan de slag!
Hayo Baan – Photography
www.hayobaan.nl