Author Topic: Foto's Niek Hirsch 7 april 2019  (Read 2737 times)

Hayo Baan

• Professional Photographer and Workshop Leader
  • Administrator
  • Sr. Member
    • View Profile
    • Hayo Baan – Photography
Foto's Niek Hirsch 7 april 2019
« on: 26/04/2019, 12:02:06 »
Ook Niek heeft me gevraagd wat foto's te delen. Bij deze :)

@Niek, ik heb ze nog iets verkleind om beter op het forum te passen.
Hayo Baan – Photography
www.hayobaan.nl

Hayo Baan

• Administrator
  • Sr. Member
    • View Profile
    • Hayo Baan – Photography
Re: Foto's Niek Hirsch 7 april 2019
« Reply #1 on: 26/04/2019, 12:26:04 »
Hi Niek, mooie foto's!

Hier wat feedback per foto:
  • contrast: Inderdaad mooi contast! Zou de kerkuil zelf nog wat lichter maken.
  • 4725: mooie vluchtfoto! Ik vind de crop zo ook mooi, maar heb je al geprobeerd om boven minder ruimte te geven (en dan onder/rechts weer meer). Weet niet of ie dan beter wordt, maar je kunt het altijd proberen.
  • 5278-2: Altijd leuk natuurlijk die konijnuiltjes. Net portret, wel jammer dat ie wat van boven is geschoten, op ooghoogte was mooier geweest denk ik.
  • 5917: qua compositie zou ik veel minder loze ruimte rechts willen (en dan meer links).
  • grijze wouw: Goed portret, mooie zachte achtergrond! Zou wel links iets minder en dan rechts wat meer ruimte nemen, dat verbetert de compositie denk ik.
  • Homers blik: Interessante pose inderdaad. Hooguit jammer dat er nu (door de achtergrond) een beetje een storende “lijn” door het beeld loopt.
  • kalkoengier in kucht: kan de scherpte niet helemaal beoordelen, maar als die goed is prima beeld! Zou nog wel een flink stuk croppen om het beeld nog sterker te maken.
  • kalkoengier opwarmen: gewoon netjes, heel duidelijk dat ie lekker aan het zonnen is. (je zou de witbalans wellicht nog iets warmer kunnen zetten om dat nóg duidelijker te maken)
  • kalkoengier zijwaatrs: Qua pose vind ik deze heel erg goed (hmm, moet ik zelf ook eens proberen te schieten; heb ik volgens mij nog niet). Qua compositie zou ik links weglaten en rechts toevoegen (maar dan moet dat wel kunnen natuurlijk).
  • kerkuil: Wow, volgens mij super scherp (op de door jou gestuurde grootte in ieder geval). Altijd mooi vind ik, deze poses. Ook hier zou ik qua compositie de ruimte rechts, liever links hebben.
  • kwak: Mooi portret, heel mooi de opvallende kleur gevangen (fel zonlicht is soms best fijn ;))
  • oranje ogen: inderdaad, oranje ogen :D Had nog mooier geweest als je er recht voor had kunnen staan en beide ogen je recht aankeken. Maar goed dat lukt natuurlijk niet altijd.
  • vanuit de lucht: goed, maar hier zou ik de compositie toch iets anders willen (minder ruimte links, meer rechts). Witbalans lijkt me ook wat aan de warme kant.
  • vleugels testen: ook leuk, maar zou ik meer croppen om het beeld krachtiger te maken.
  • woestijnbuizerd met kuiken: :)

Samenvattend: mooie foto's die bovendien (in ieder geval op de grootte die je me stuurde) ook mooi scherp waren. Hooguit hier en daar de crop nog wat aanpassen, maar verder heel fijne beelden 8)

Toch fijn te zien dat jullie allemaal zulke goede foto's weten te maken tijdens de workshop!
Hayo Baan – Photography
www.hayobaan.nl