Author Topic: Foto's Sander Ouburg workshop 6 oktober  (Read 3609 times)

Ouburg

  • Newbie
  • *
  • Posts: 5
    • View Profile
Foto's Sander Ouburg workshop 6 oktober
« on: 16/10/2019, 22:57:05 »
Erg leuke workshop. Ondanks dat de theorie me al redelijk goed bekend was, is oefenen altijd goed. En het wordt nog beter als het oefenen kan onder de begeleiding van een ervaren fotograaf en met behulp van een goede valkenier.
Onderstaande foto's zijn minimaal bewerkt. Witbalans een beetje aangepast in de meeste gevallen (5700 -> 6000) en in een aantal gevallen wat gecropt. Foto's 5 en 951 hebben nog een beetje vignettering mee gekregen.
« Last Edit: 16/10/2019, 22:59:43 by Ouburg »

Ouburg

  • Newbie
  • *
  • Posts: 5
    • View Profile
Re: Foto's Sander Ouburg workshop 6 oktober
« Reply #1 on: 16/10/2019, 22:59:29 »
Foto's 1443 en 1445 vormen een tweeluik van een voederpoging die net niet helemaal goed gaat  :D

Ouburg

  • Newbie
  • *
  • Posts: 5
    • View Profile
Re: Foto's Sander Ouburg workshop 6 oktober
« Reply #2 on: 16/10/2019, 23:14:43 »
Portretten lukt redelijk. De vogels in vlucht zijn veel lastiger.

Ouburg

  • Newbie
  • *
  • Posts: 5
    • View Profile
Re: Foto's Sander Ouburg workshop 6 oktober
« Reply #3 on: 16/10/2019, 23:17:30 »
De konijnenuiltjes hebben een attitude maar de Oehoe blijft een schiiterende uil (2597)

Hayo Baan

  • Professional Photographer and Workshop Leader
  • Administrator
  • Sr. Member
  • *****
  • Posts: 210
  • Professional Photographer and Workshop Leader
    • View Profile
    • Hayo Baan – Photography
Re: Foto's Sander Ouburg workshop 6 oktober
« Reply #4 on: 19/10/2019, 10:43:26 »
Hallo Sander 8)

Hier wat feedback.

Batch 1
* Konijnuil portretjes: leuke, intrigerende, blikken
* Badend konijnuiltje: die zou ik nog wat croppen om ze intenser te maken

Batch 2
* Kerkuil portret: goed, mooie achtergrond. Probeer eens een verticale crop
* Kerkuilen op tak met 1 vliegend erboven. Super moment!!!
* Opstijgende Kerkuil: goeie blik en pose, zou eens proberen 'm radicaal te croppen en (bijna) alles van de linkerkant weg te laten. Zou wel eens verrassend kunnen werken.
* Portret: deze vind ik minder; de uil kijkt weg en dat vind ik minder interessant.
* Voedervlucht: WOW! Misschien nog iets croppen, maar dat is alles. Prachtige foto. Zou deze graag gemaakt hebben.
* Botsing:  :D

Batch 3:
* Kwak: Altijd mooi. Leuk dat je nu alleen de lucht als achtergrond hebt. Probeer eens of deze verticaal gecropt ook werkt.
* Homer: Netjes, misschien nog iets croppen voor extra impact.
* Grijze wouw: Mooie blik, iets croppen voor extra impact wellicht.

Batch 4:
* Oehoe: Netjes, goede beeldverhouding.
* Kalkoengier: Lijkt iets overbelicht maar is natuurlijk een heel mooie pose. Zou nog iets croppen om iets van de bovenzijde weg te laten, maakt het beeld nog iets krachtiger denk ik.

Zoals altijd: bovenstaande is mijn persoonlijke mening, wijk hier aub. van af  ;D
Hayo Baan – Photography
www.hayobaan.nl

Ouburg

  • Newbie
  • *
  • Posts: 5
    • View Profile
Re: Foto's Sander Ouburg workshop 6 oktober
« Reply #5 on: 19/10/2019, 19:43:42 »
Hoi Hayo,
dank je voor de feedback. Ik ga zeker met je suggesties aan de gang. Ik ben benieuwd hoe die uitpakken.
Ik zou wel eens willen zien hoe jij als ervaren fotograaf door je foto's en bewerkingen heen gaat.
Ik ben benieuwd naar jouw foto's van 6 oktober. Zou je daar eventueel ook een paar voorbeelden van willen posten?

M.vr.gr.
Sander

Hayo Baan

  • Professional Photographer and Workshop Leader
  • Administrator
  • Sr. Member
  • *****
  • Posts: 210
  • Professional Photographer and Workshop Leader
    • View Profile
    • Hayo Baan – Photography
Re: Foto's Sander Ouburg workshop 6 oktober
« Reply #6 on: 20/10/2019, 20:02:40 »
Hi Sander,

Graag gedaan. Qua bewerking gebruik ik voornamelijk Adobe Camera Raw (zelfde functionaliteit als Lightroom maar vind ik prettiger werken). Meestal is dit beperkt tot aanpassing van de belichting en de witbalans. Heel zelden pas ik iets aan in Photoshop (en dan eigenlijk alleen om storende elementen weg te poetsen die ik in camera raw niet weg kreeg). Maartje en ik zullen zeker onze foto's plaatsen zodra we deze hebben geselecteerd. Kan echter nog wel even duren; ik ben net aan een nieuwe opdracht begonnen en heb het dus nogal druk…
Hayo Baan – Photography
www.hayobaan.nl