Author Topic: Foto's van Ron Ottink 6 oktober 2019  (Read 3594 times)

Ron Ottink

• Newbie
  • *
    • View Profile
Foto's van Ron Ottink 6 oktober 2019
« on: 09/10/2019, 18:01:32 »
Dat regen niet alleen nat is en fotografisch gezien voor uitdagingen zorgt, maar ook iets kan toevoegen aan je foto's is zondag 6 oktober gebleken tijdens de workshop.
Veel geleerd, nog veel meer gefotografeerd en thuis vooral keuzestress  ;).

Ben benieuwd naar de feedback  :)
Begeleidende opmerkingen bij drie foto’s:
  • 20191006-Topvogel-0350.jpg: Hoewel te krap gekaderd, (ik moest me ineens verplaatsen omdat een collega fotograaf voor me ging staan) vind ik het een spannende foto. In Lightroom heb ik de zwarttinten in de min gezet en de wittinten een klein beetje in de plus.
  • 20191006-Topvogel-0742.jpg: Hier heb ik de groentinten uit de foto weggehaald, waardoor alleen de kleuren van de oehoe overblijven en de kleur van de ogen extra opvallen.
  • 20191006-Topvogel-1296.jpg: Bij deze foto heb ik bewust krap gekaderd om het imposante van de oehoe te benadrukken. Het was de 4e of 5e keer dat Carel ‘m hetzelfde traject liet vliegen dus wist ongeveer wat ik kon verwachten. Ik de foto links(onder) nog iets gecropt.

Hayo Baan

• Professional Photographer and Workshop Leader
  • Administrator
  • Sr. Member
  • Professional Photographer and Workshop Leader
    • View Profile
    • Hayo Baan – Photography
Re: Foto's van Ron Ottink 6 oktober 2019
« Reply #1 on: 10/10/2019, 09:23:21 »
Hi Ron,

Dank voor je feedback en foto's. Zien er goed uit!

• 0070 – Kerkuilen. Goed gelukt, vind het leuk dat de drie naar rechts kijken en eentje je aankijkt. De zichtbare regendruppels geven een mooi effect. Ik zou 'm waarschijnlijk zelf nog iets croppen (wat minder ruimte links en boven), denk dat ie dan nog wat krachtiger wordt.
  • 0197 – Jonge Konijnuil. Altijd leuk! Wellicht ook deze iets krapper croppen (met name minder aan de onderkant).
  • 0283 – Kerkuil in vlucht. SUPER! Mooie pose, spreekt aktie uit!
  • 0350 – Kerkuilen. Fight! Inderdaad spannend, het houden waard, zou 'm nog iets strakker croppen (met name de onderkant), maakt 'm gebalanceerder en nog sterker denk ik.
  • 0465 – Alaska zeearend. Net portret, jammer dat de staartveren net de onderkant van de foto raken.
  • 0547 en 0639 – Alaska zeearend in vlucht. Netjes!
  • 0742 – Oehoe. Prima portret, goede bewerking (ziet er nog steeds natuurlijk uit!). Zou 'm strakker croppen voor nog meer impact.
  • 0899 - Kwak. Jammer dat we de kwak van boven moesten fotograferen (ik had hetzelfde probleem), maar we kunnen nu eenmaal niet echt op waterhoogte fotograferen ;)
  • 1084 - Grijze Wauw in vlucht. Goede vluchtfoto, lijkt iets overbelicht op de kop, maar verder heel netjes.
  • 1113 – Grijze Wauw. Leuke pose!
  • 1156 – Grijze Wauw. Mooie indringende blik.
  • 1296 – Landende Oehoe. Nice. Misschien de witbalans iets warmer maken.
  • 1316 – Kalkoengier. Gewoon goed gelukt. Vind het altijd een mooie pose als ze zo staan te “zonnen”.
  • 9775 – Jong Konijnuiltje in holte – Die werkt goed. In nabewerking misschien rechteroog nog iets lichter maken (detail).

NB: Zoals altijd is bovenstaande mijn persoonlijke mening, je bent dan ook van harte uitgenodigd om het niet met me eens te zijn :D
Hayo Baan – Photography
www.hayobaan.nl

be_olka

• Newbie
  • *
    • View Profile
Re: Foto's van Ron Ottink 6 oktober 2019
« Reply #2 on: 15/12/2019, 15:12:58 »
Landende Oehoe is "just wow"! Krachtig!