Author Topic: Foto's van Ellen Spronk 6 oktober 2019  (Read 3290 times)

E. Spronk

  • Newbie
  • *
  • Posts: 1
    • View Profile
Foto's van Ellen Spronk 6 oktober 2019
« on: 23/10/2019, 21:01:01 »
Hallo Hayo,

Allereerst mijn complimenten over de workshop en de inzet van jou en Carel. Het was voor mij de eerste keer dat ik vogels ging fotograferen en was zo bezig dat ik vergat om je veel te vragen maar ik heb heel veel geleerd. Je had voor iedereen tijd die wat vroeg.
 Ik had wat moeite met het instellen van de ISO ( ging niet automatisch) en het corrigeren van het licht. Zal wel beter worden na veel oefening.
Bijgaand wat foto's ter beoordeling.

Met vriendelijke groet,
Ellen

Hayo Baan

  • Professional Photographer and Workshop Leader
  • Administrator
  • Sr. Member
  • *****
  • Posts: 210
  • Professional Photographer and Workshop Leader
    • View Profile
    • Hayo Baan – Photography
Re: Foto's van Ellen Spronk 6 oktober 2019
« Reply #1 on: 24/10/2019, 21:58:09 »
Hi Ellen,

Dank voor je fijne feedback en het delen van je foto's!

Hier wat feedback:
* Ohoe: wat een ontzettend leuke pose! In de nabewerking misschien een iets warmere witbalans en/of wat meer verzadiging om de kleuren nog wat levendiger te maken, maar dat lijkt me alles (geldt ook voor de andere beelden). Ik heb normaliter een hekel aan een vierkante crop, maar die zou in dit geval misschien wel eens heel leuk kunnen uitvallen.
* Oehoe in vlucht: Netjes! Lijkt helemaal scherp (in ieder geval op deze grootte), super!
* Kraanvogel: :D
* Badend konijnuiltje: Goede compositie, spiegeling is leuk. Enig storende ding is het opvallende veertje op het tafelblad, maar dat lag er nu eenmaal en kon je dus niet omheen.
* Kerkuilen op tak: Nice! Heel goed moment met alle drie dezelfde kant opkijkend. Als ik zou moeten zeuren dan zou ik nog willen dat de onderste uil niet met zijn neus tegen de tak aankomt. Foto lijkt op enkele plekken ook overbelicht, maar dat is wellicht met de highlights slider in Lightroom/Camera Raw te verhelpen.
* Kerkuil met muis: Gewoon goed!
* Alaska Zeearend in vlucht: Ziet er mooi scherp uit, heel goed. Hooguit jammer dat er links niet meer ruimte is (met wat trucen is dat wel voor elkaar te krijgen in Photoshop, maar misschien gaat dat wat ver).
* Zeearend portret: OK, maar natuurlijk minder spannend dan de vluchtfoto.
* Zeearend lopend: Als Homer loopt ziet dat er altijd zo grappig uit :D Een lager standpunt was wellicht iets beter geweest, maar zo geeft de foto in ieder geval goed weer hoe grappig de loop is!
* Zeearend landend: Jammer dat ie niet helemaal scherp is (lijkt?), maar wel een prachtige pose. 8)
* Oehoe in de regen: Netjes. Probeer eens of een verticale crop werkt (weet ik niet zeker)
* Ooievaar met visje: Goed moment! Mooie foto. Leuk met dat visje en opspattend water. Misschien iets minder krap framen en horizontaal maken (als je daar tenminste nog ruimte hebt).

Kort samengevat: very well done 8)
Hayo Baan – Photography
www.hayobaan.nl