Author Topic: Bavarian Forest Winter 2017  (Read 6040 times)

Rob de Jonge

• Full Member
    • View Profile
Bavarian Forest Winter 2017
« on: 15/04/2017, 15:45:13 »
Deze winter in Beieren lag er gelukkig voldoende sneeuw en waren de temperaturen 's ochtends vroeg even onder nul en in de loop van de dag er wat boven.  De beren waren het meest levendig dankzij 2 speelse jongen (broer en zus) en moeder. De vader had een afgesloten eigen gebiedje gekregen. Gelukkig was er ook voldoende actie bij de otters.  De lynxen is Falkenstein waren gelukkig voldoende in beeld en in beweging, maar de wolven waren wel in beeld, echter relatief saai. 's Ochtends vroeg en rond zonsondergang was het ondanks de sneeuw toch vrij donker waardoor ik vrij hoge ISO's heb gebruikt tot 6400 ISO toe.  De kwaliteit is verbazingwekkend goed zelfs met een (moderne) crop-sensor.

Rob de Jonge

• Full Member
    • View Profile
Re: Bavarian Forest Winter 2017
« Reply #1 on: 15/04/2017, 16:28:59 »
Hier volgen de wolf en de otter.
Ik ben ook benieuw naar de foto's van Hayo en Koert.

Hayo Baan

• Professional Photographer and Workshop Leader
  • Administrator
  • Sr. Member
  • Professional Photographer and Workshop Leader
    • View Profile
    • Hayo Baan – Photography
« Reply #2 on: 16/04/2017, 09:41:21 »
Hi Rob,

Super, dank voor het posten van je foto's. Zoals altijd, weer een stel fijne beelden!

Wat korte feedback:
  • Beer met bot: Nice, goede “actie”. Denk dat de witbalans iets minder magenta mag hebben
  • Beer met tak: gewoon leuk :)
  • Beren in sneeuw: echt prachtig, hooguit iets te dicht tegen de rechterkant
  • Beren in sneeuw II: ook goed (vorige heeft wel meer “impact”), ook deze kan misschien iets minder magenta WB hebben.
  • Lynx: traditionele houding en sfeer, prima
  • Lynx II: lekker in het zonnetje, maar hier vind ik de compositie toch wat minder lekker
  • Lynx strekkend in de ochtend zon: heerlijk gevoel, lekkere werking van het licht
  • Wolf portret: mooie wolf
  • Wolf aan de wandel: lekkere blik! heb hier ook weer het gevoel dat de WB wat minder magenta mag hebben
  • Otter I: ondanks de spiegeling in het water vind ik deze toch wel wat saai
  • Otter II: JA, dit is lekker. Heerlijk beeld 8)

Zoals ik al zei: weer en lekkere serie beelden. Wordt nu toch eens tijd dat ik aan de mijne ga beginnen… (nog geen tijd voor gehad in verband met andere werkzaamheden)

Thanks,
Hayo
Hayo Baan – Photography
www.hayobaan.nl

Rob de Jonge

• Full Member
    • View Profile
« Reply #3 on: 18/04/2017, 10:07:53 »
Hallo Hayo,

Bedankt voor je vriendelijke woorden.
Commentaar op:
Beren in de sneeuw (1) :Helemaal mee eens. Heb ook een plaat waarbij de hoofdbeer minder aan de rand zit, maar daarbij is zijn kop iets minder dreigend. Vandaar mijn keuze.
Lynx II: Ik had de titel erbij moeten zetten: "Jeuk"!
Tja, de magenta zweem. Voor mij blijft dat "seasoning to taste" Aan die witbalans herken je mij net zoals ik vooral jouw architectuurfoto's herken.

Ik hoop dat je spoedig tijd hebt om naar je eigen beelden te kijken en hoop dat Koert ook watt van zijn beelden plaatst.

Tot Ziens,

Rob