Author Topic: Foto's Sjors 13-10-2013  (Read 1926 times)

Sjors

  • Newbie
  • *
  • Posts: 1
    • View Profile
Foto's Sjors 13-10-2013
« on: 19/10/2013, 13:27:37 »
Hoi Hayo,

Het was een super leerzame, gezellige geslaagde dag! We hebben ontzettend veel mooie (en minder mooie) foto's gemaakt, vooral naarmate het einde van de dag naderde werden mijn foto's wat onscherper (donkerder, koud:))

Hieronder alvast een kleine selectie van foto's.


Hayo Baan

  • Professional Photographer and Workshop Leader
  • Administrator
  • Sr. Member
  • *****
  • Posts: 210
  • Professional Photographer and Workshop Leader
    • View Profile
    • Hayo Baan – Photography
Re: Foto's Sjors 13-10-2013
« Reply #1 on: 20/10/2013, 10:12:48 »
Hallo Sjors,

Fijn te horen dat je genoten hebt!

Jammer dat de foto's later op de dag onscherper werden. Maar dat is op zich niet vreemd (had iedereen denk ik last van) niet alleen werd het donkerder (en kouder), de moeilijkheidsgraad lag ook wat hoger natuurlijk (vogels in vlucht). Je eerste selectie ziet er overigens prima uit.

Hieronder wat feedback per foto:

8500: Konijnuiltje
Ha ha, grappige pose! Niets mis mee, compositie is goed, zonder storende elementen. Misschien in de nabewerking nog een heel klein beetje lichter maken.

7982: Chili arend
Net portret met streng kijkende Chili. Mooi scherp met regendruppels als leuk accent.

7734: Biddende Kerkuil
Heel goed! Prachtige pose, eventueel nog wat anders croppen zodat de kerkuil mooi symetrisch in het midden hangt, maar verder prima.

8915: Oehoe
Lijkt me een goed en scherp flight shot. Compositioneel zou ik de Oehoe (als het kan) iets hoger plaatsen zodat er meer ruimte komt voor 'm om naartoe te vliegen. Verder is alleen de witbalans nogal mis. Zeker als je raw hebt geschoten moet dit eenvoudig aan te passen zijn. Begin met het kiezen van “bewolkt” en pas dat evt. nog wat aan.
Hayo Baan – Photography
www.hayobaan.nl