Author Topic: Krijn's foto's 13-4-2014  (Read 2196 times)

Krijn Kok

  • Newbie
  • *
  • Posts: 8
    • View Profile
Krijn's foto's 13-4-2014
« on: 21/04/2014, 21:49:34 »
Het was een leerzame dag met Hayo bij Topvogel
Het valt niet mee om de vogels in de vlucht te fotograferen.
« Last Edit: 24/04/2014, 00:16:15 by Krijn Kok »

Hayo Baan

  • Professional Photographer and Workshop Leader
  • Administrator
  • Sr. Member
  • *****
  • Posts: 210
  • Professional Photographer and Workshop Leader
    • View Profile
    • Hayo Baan – Photography
Re: Krijn's foto's 13-4-2014
« Reply #1 on: 22/04/2014, 21:37:32 »
Hallo Krijn,

Fijn dat je het leerzaam vond! Vogels in de lucht fotograferen blijft een uitdaging. Oefening helpt, maar ook ik had een flink aantal slechte of onscherpe foto's (gelukkig ook weer een heel stel perfect scherpe). Zoals ik tijdens de workshop al vertelde is dit, zeker uit technisch oogpunt, zo'n beetje de moeilijkste tak van fotografie die er is; vogels zijn relatief kleine dieren en bewegen vaak erg snel en onberekenbaar. Zie die dus maar eens goed te volgen en mooi voor de lens te krijgen.

Aan je foto's te zien is dat je toch goed gelukt. Heel goed!

Hieronder wat feedback.

Torenvalk in vlucht: Prima shot! De bijzondere houding van de kop, geeft het beeld net wat extra's. Cool.
Zelf zou ik het beeld wat croppen en de valk meer rechtsboven plaatsen. Dat genereert waarschijnlijk een nog krachtiger beeld. De belichting van de foto is zeker in orde, maar mogelijk kun je in de nabewerking de onderkant van de vleugels nog iets (subtiel) oplichten. Dat maakt de foto waarschijnlijk ook (nog) beter.

Biddende torenvalk: Dit is natuurlijk hét shot waar we naar op zoek waren. De contrasterende, strakblauwe lucht maakt 'm echt af. Belichting wederom helemaal goed, heel misschien zijn koppie en stukje van de borst een heel klein beetje oplichten, maar dat hoeft eigenlijk niet eens denk ik.

Achteruitkijkende chili arend: Zeer net portret, dat achteruitkijken vind ik heel goed gekozen; maakt de compositie interessant.
Weinig op aan te merken eigenlijk. De lichte streep van de boom in de achtergrond is vaag genoeg om niet echt storend te zijn. Prima in orde dus.

Voel je vrij om nog meer van dit soort fraaie platen te delen :-)

Thanks,
Hayo

P.S.: feedback is altijd een persoonlijke mening (in dit geval de mijne), voel je dus vrij (lees: aangemoedigd) om het hier niet mee eens te zijn en (met mij) van mening te verschillen ;-)
Hayo Baan – Photography
www.hayobaan.nl

Krijn Kok

  • Newbie
  • *
  • Posts: 8
    • View Profile
Re: Krijn's foto's 13-4-2014
« Reply #2 on: 24/04/2014, 00:12:55 »
Hayo, Bedankt voor je reactie.
Ik heb je advies opgevolgd en de torenvalk in de vlucht aan de rechterzijde geplaatst. Dit geeft zeker een mooier beeld.
Bedankt voor de opmerking.
« Last Edit: 24/04/2014, 00:17:35 by Krijn Kok »