Author Topic: Voorjaar in het Beierse woud  (Read 3865 times)

Krijn Kok

  • Newbie
  • *
  • Posts: 8
    • View Profile
Voorjaar in het Beierse woud
« on: 14/06/2014, 00:31:58 »
Met Hayo en Inge, mijn vriendin,  vier dagen in het het Beierse Woud rond gedoold. Wel wat kilometers gelopen en met veel geduld op de dieren en het juiste licht gewacht om mooie foto's te kunnen maken. Uit ongeveer tweeduizend foto's moet een selectie gemaakt worden. Soms is de keus heel moeilijk, maar niet alles is hier op het forum te plaatsen. Hierbij wat foto's van het Przewalskipaard. De weersomstandigheden waren ons gunstig gezind, de zon ging zo af en toe schuil achter de wolken.
« Last Edit: 17/06/2014, 09:05:38 by Krijn Kok »

Hayo Baan

  • Professional Photographer and Workshop Leader
  • Administrator
  • Sr. Member
  • *****
  • Posts: 210
  • Professional Photographer and Workshop Leader
    • View Profile
    • Hayo Baan – Photography
Re: Voorjaar in het Beierse woud
« Reply #1 on: 14/06/2014, 18:00:25 »
Hallo Krijn,

Nice! Je hebt van een relatief saai dier (want een paard in de wei kennen we allemaal wel), toch een paar fraaie platen weten te maken. Ik kan er eigenlijk niet veel aan feedback op verzinnen. Goed gedaan hoor!

Als ik dan toch wat moet verzinnen is dat (met name) het eerste beeld wellicht een heel klein beetje lichter zou kunnen, dan wordt het minder somber, denk ik. Ik vind het overigens wel een prachtig, intiem, moment dat je daar hebt gefotografeerd. Nice  :)
Bij de tweede foto twijfel ik of nog wat extra croppen een nog leuker/sterker beeld oplevert, misschien moet je dat gewoon even uitproberen?

Maar zoals gezegd hele fijne beelden! Ik zie uit naar jullie andere foto's, zeker ook naar wat van de macro opnamen, daar zaten volgens mij een paar juweeltjes tussen. (Inge: je hebt me zeer geïnspireerd en ik neem de plantentuin zeker mee als overweging de volgende keer, in ieder geval voor mezelf!)

Zelf ben ik net pas begonnen met een eerste grove selectie van de beelden die ik zeker niet wil houden, zodra ik wat heb zal ik ook wat posten.

Groetjes,
Hayo
Hayo Baan – Photography
www.hayobaan.nl

Krijn Kok

  • Newbie
  • *
  • Posts: 8
    • View Profile
Re: Voorjaar in het Beierse woud
« Reply #2 on: 17/06/2014, 09:08:31 »
Hayo, zie de laatste foto met het resultaat van iets meer croppen. De foto is inderdaad veel krachtiger geworden. Bedankt voor je opmerkingen.

Hayo Baan

  • Professional Photographer and Workshop Leader
  • Administrator
  • Sr. Member
  • *****
  • Posts: 210
  • Professional Photographer and Workshop Leader
    • View Profile
    • Hayo Baan – Photography
Re: Voorjaar in het Beierse woud
« Reply #3 on: 17/06/2014, 16:58:22 »
Hayo, zie de laatste foto met het resultaat van iets meer croppen. De foto is inderdaad veel krachtiger geworden. Bedankt voor je opmerkingen.

Nice, inderdaad krachtiger. Dat dacht/hoopte ik al :)
Hayo Baan – Photography
www.hayobaan.nl