Author Topic: Eric's plaatjes  (Read 6385 times)

Eric de Wilde

  • Newbie
  • *
  • Posts: 7
    • View Profile
Eric's plaatjes
« on: 29/10/2014, 00:19:17 »
Dag Allemaal,

Na heel wat foto's bewerkt te hebben zijn hier dan een paar resultaten van mij. Hoor graag jullie mening.


Eric de Wilde

  • Newbie
  • *
  • Posts: 7
    • View Profile
Re: Eric's plaatjes
« Reply #1 on: 29/10/2014, 08:53:46 »
Nog wat meer.

Eric de Wilde

  • Newbie
  • *
  • Posts: 7
    • View Profile
Re: Eric's plaatjes
« Reply #2 on: 29/10/2014, 08:55:48 »
Nog een paar.

Eric de Wilde

  • Newbie
  • *
  • Posts: 7
    • View Profile
Re: Eric's plaatjes
« Reply #3 on: 29/10/2014, 09:06:39 »
En nog een keer.

Eric de Wilde

  • Newbie
  • *
  • Posts: 7
    • View Profile
Re: Eric's plaatjes
« Reply #4 on: 29/10/2014, 09:08:22 »
Meer.

Eric de Wilde

  • Newbie
  • *
  • Posts: 7
    • View Profile
Re: Eric's plaatjes
« Reply #5 on: 29/10/2014, 09:11:13 »
Laatste.

Rob de Jonge

  • Full Member
  • ***
  • Posts: 44
    • View Profile
Re: Eric's plaatjes
« Reply #6 on: 29/10/2014, 16:43:39 »
Hi Eric,

Het leuke van fotograferen met een groep vind ik dat dat ieder globaal andere foto's maakt.  Wij \ijn met z'n allen langs dezelfde onderwerpen gelopen en jij hebt een aardig aanta foto's van onderwerpen waarvan ik mij niet bewust ben dat ik ze heb gezien!
Dat bewijst dus dat je er rustig voor een 2e keer naar toe kan gaan.
Mooie platen overigens!


Rob

Hayo Baan

  • Professional Photographer and Workshop Leader
  • Administrator
  • Sr. Member
  • *****
  • Posts: 210
  • Professional Photographer and Workshop Leader
    • View Profile
    • Hayo Baan – Photography
Re: Eric's plaatjes
« Reply #7 on: 29/10/2014, 17:59:48 »
Hi Eric,

Super! Gave beelden, en zoals Rob al opmerkte, heb jij toch weer heel andere dingen gezien! Heel inspirerend om te zien :)

Hier wat feedback (en zoals al vermeld: Zoals altijd bij feedback is deze gebaseerd op een (in dit geval, mijn) persoonlijke mening. Voel je dus vrij om het daar niet mee eens te zijn! Sterker: een afwijkende mening betekent alleen maar dat je hebt nagedacht over wat je wilde fotograferen/bereiken, en dat is nu juist de bedoeling :))

Algemeen – ik vind dat je een lekkere rustige, natuurlijk ogende bewerking hebt gekozen, ook als je duidelijk HDR nodig had vanwege het hoge contrast, nice!

  • Telefoon+alarm – inderdaad een mooi detail, zelf zou ik 'm hooguit rechter van voren hebben genomen (maar ik ben daarin dan ook een nerd).
  • Boorkop – deze stond vroeger ergens anders op het terrein waardoor ie meer opviel. Ik denk dat jij een van de weinigen van de groep bent die 'm überhaupt heeft gezien. Heel goed :)
  • Detail – Leuk detail, maar voor mij wat aan de drukke kant (wat ik jammer vind).
  • Spoor onder de blustoren – Echt heel mooi, denk zelfs dat ik deze je beste shot vind! Goede sfeer en reflectie en je lagere perspectief maakt 'm spannender (net als Frank’s versie).
  • Trap – Heerlijke, cleane architectuurfoto.
  • Hal – Ook een lekkere strakke architectuurfoto, had de hele boog van het raam er graag op gezien, maar het was waarschijnlijk niet echt mogelijk om 'm zo te maken.
  • Wenteltrap – Altijd een onderwerp waar ik weer terugkom, de vormen, de roest, en het groen.
  • Wenteltrap II – Ah, nam deze zelf altijd van de andere kant, misschien moet ik deze ook eens proberen ;)
  • Machine hal – Goede overzichtsfoto! Als je de rood witte linten wat minder opvallend kan maken (bijv. lokaal de verzadiging weghalen)  wordt ie nog beter denk ik.
  • [Olie (?) kannetje – Hmm, deze doet het toch wat minder voor me. Denk dat dat komt doordat echte “kijklijnen” ontbreken.
  • Tas – Deze werkt al weer veel beter, maar toch, ik vind dit toch niet je beste foto’s
  • Hangar (?) – Nice, kijk dat is spelen met structuren en beelduitsneden. Goed gezien.
  • Onder de wagons – Ha, die werkt lekker hè?
  • Toren bij nacht – Prima shot dat fijn kijkt. Net als bij Frank’s versie stoort de stalen constructie aan de linkerkant een beetje, maar ja, die stond daar nu eenmaal (net als de steigers aan de buitenkant).
  • Kledingmandjes I & II – Allebei lekere foto’s de herhaling van de vormen werkt gewoon (in ieder geval voor mij!) Misschien de Duitse vlag op de balken iets maskeren (minder verzadiging?) zodat ze niet afleiden (al valt het nu al wel mee).
  • Cokes oven – Klassiek shot op deze plek ;)
  • Kast – Jammer dat de “balans” van de foto hier door de stang van het stelwiel toch wel iets wordt verstoord.
  • Trap – Hier stonden we samen, altijd een mooie locatie. Ik had 'm staand geschoten, maar jij laat zien dat liggend zeker ook werkt.
  • Kastje – Leuk onderwerp! Ik heb hier hooguit wat problemen met de “balans” van de foto. Kan helaas alleen niet echt zeggen wat er in mijn ogen dan anders had gemoeten…
  • Kolentransportbakjes – Mooie, maar lastige plek wat betreft de lichtomstandigheden (aarde donker met een heel licht raam). Je hebt dit mooi opgelost!
  • Binnen in het menggebouw – Wow! Hier is het altijd lastig om hier een “rustige”, cleane overzichtsfoto te maken, dat is je heel goed gelukt. Samen met je foto onder de blustoren vind ik dit je beste foto!
  • Compressor (20-minuten gebouw) – Vind ik ook al een lastige plek om een lekker foto van te maken, deze werkt echter wel voor me.
  • Reflectie – Gewoon netjes, de reflectie is zo strak dat je de foto waarschijnlijk gewoon kan omdraaien zonder dat dat echt zou opvallen :)

Dank voor je inspirerende beelden :)

Cheers,
Hayo

P.S. Maartje had je nog “betrapt” bij het maken van die foto onder de wagons  ;D
Hayo Baan – Photography
www.hayobaan.nl

Eric de Wilde

  • Newbie
  • *
  • Posts: 7
    • View Profile
Re: Eric's plaatjes
« Reply #8 on: 29/10/2014, 19:14:25 »
Hoi Hayo,

Dank je voor je uitvoerige beoordeling en opbouwende commentaar!  Het is best interessant om de meningen van verschillende mensen te horen over je foto's. Mensen kijken op zo veel verschillende manieren naar een foto met als resultaat dat de één hem prachtig vindt en de ander reageert "wat een ouwe roestige troep" .... Ook vind ik het leuk om de verschillen tussen de fotografen te zien in het kijken op dezelfde locatie. Ik lag steevast achter op de groep, er viel zoveel te zien en fotograferen. Heb bij elkaar 911 foto's geschoten dat weekend, het leek wel werken... Ik merk bij mijzelf dat ik bijna geen staande foto's maak, komt denk ik door de vele huizenfoto's die ik maak en staande foto's doen het niet goed op Funda, maar daar weet jij ook alles van!
Dank je Maartje voor de foto dat ik onder de trein lag, ik zou hem graag in een hogere resolutie van je krijgen a.u.b. 
 

Hayo Baan

  • Professional Photographer and Workshop Leader
  • Administrator
  • Sr. Member
  • *****
  • Posts: 210
  • Professional Photographer and Workshop Leader
    • View Profile
    • Hayo Baan – Photography
Re: Eric's plaatjes
« Reply #9 on: 31/10/2014, 10:10:29 »
Hi Eric,

Graag gedaan! Tsja, staande foto's is inderdaad voor Funda iets dat we zo min mogelijk doen. Voor “gewone” foto's is het echter soms wel een goed idee om dat te doen omdat dit beter uitwerkt. Er zijn zelfs fotografen die je aanraden “altijd” zowel een liggende als een staande foto te schieten, maar dit gaat mij weer wat ver (hooguit in geval van twijfel).

De foto stuur ik aan je op :)

Cheers,
Hayo
Hayo Baan – Photography
www.hayobaan.nl